Impresszum

Főszerkesztő:Kőszegi Dániel

kul-túra

Az ZACC Kulturális Műhely kul-túra blog magazinját olvashatod. Nemsokára tervezzük, hogy nyitunk a társadalomtudomány felé is. Addig is reméljük, hogy találsz számodra izgalmas kalandozást ezen a blogon. Alapítva:2007 november Üdvözlettel: Kőszegi Dániel főszerkesztő, a műhely alapítója Újságíró-szerkesztők: E-mail cím: artalomblog@vipmail.hu Mobil,sms:06306330558 Együttműködő partnerünk:www.klubhalo.hu,www.fenyhordozok.hu stompesara.spaces.live.com,retro.blog.hu,filmpont.hu Blog

Friss topikok

Linkblog

2008.02.18. 08:00 ezeregy

Egyetemi pillanatképek 2.

 

 

Érezte már valaki, hogy milyen rossz senkinek lenni? Úgy értem, ha egy arctalan tömeg része vagy és pár ismerősön kívül senki nem bírja megjegyezni a neved. Nos ha még nem volt részetek ebben az érzésben, de ki akarjátok próbálni, menjetek egyetemre!

 

 

Szüleim még úgy mesélték, hogy az hogy egyetemre járhattak, valami kiváltságnak számított a környezetükben. Sokkal kevesebb diákot vettek fel és őket is alaposan megszűrték. Az órák tanulócsoportokban folytak, ahol a kis létszám miatt a tanárok egyénileg oda tudtak rájuk figyelni, suli után pedig a csoportok éjszakába nyúlóan együtt kocsmáztak .

 

 

A kocsma ma is megmaradt, de a többit elfújta a szél. Én, ha egyetemen belül vagyok, el is felejtem használni a nevem, viszont a számom már kívülről tudom, az ötvenezer azonosítómmal együtt . TO1265 / FN3478. Ez lettem. A gimiben még megvolt az a jóleső érzésem hogy vagyok valaki . A tanárok nevemen szólítottak és elismerték ha valamiben jó voltam . Arra hogy ez egyáltalan nem termeszétes, csak azután jöttem rá, hogy felvettek . Először azt hittem csak a tanulmányi osztály sajátsága, hogy a titkárnő idegesen közbevág a bemutatkozásomba, mondván : „a számát mondja” Jó gondoltam, nekik csak szám vagyok, mert az adataimmal dolgoznak. De hogy a tanáraimnak is csak egy kurzus adat leszek, azt nem hittem .

 

 

Egyik legnagyobb élményem volt amikor aztán egyszer a kommunikáció tanárom valamiért a nevemen szólított. Azt hittem rosszul hallok, hiszen legfejebb „Maga” volt az, amivel nevezett minket. Barátnőmnek is épp akkortájt volt hasonló élménye . Mindkettőnkből egyszerre kezdte mesélni egy kávézós, esős délutánon. Összenevettünk . Hát nem nyomor, hogy öröm roham fog el ha  a nevünkön szólítanak?

 

 

Nem azt mondom, hogy a tanárok tehetnek erről az egészről. Ők valószínüleg ugyanolyan áldozatai a tömegoktatásnak, mint mi . Képtelenség 220 ember között egyes személyekre odafigyelni. Ők így nem is láthatnak minket másként mint egy nagy csordát , akik valami diploma féle papírért állnak sorba. S tulajdonképpen igazuk van . A java tényleg csak azért van ott, magasról leejti a szakját, csak papírja legyen róla . De mi lesz azzal a 10- 20 emberrel aki tényleg azért ment oda, hogy valami egyedit kapjon, hogy odafigyeljenek rá, terelgessék, újat mutassanak neki.( s ez már a tanárok felelősége is ) Vagy ez olyan nagy ábránd lenne?

 Szandtner Veronika

 

 

Szandtner Veronika

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://artalom.blog.hu/api/trackback/id/tr59312541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.18. 08:42:31

Fel a fejjel!
A diplomának még mindig van értéke.
Ezzel együtt nem mondanám, hogy nagy barátja vagyok a mai oktatási rendszernek, és még több érvet is fel tudnék hozni ellene, mint a bejegyzésedben szereplők.

aranyhaj.blogspot.com

ericsyder 2008.02.19. 10:52:16

Azért én ismerek olyan - igaz, főiskolai - tanárt, aki név szerint szólítja az összes diákját immár 18 éve. Azt mondja, csak memorizálás és akarat kérdése az egész. Nem tudom, de tény, a diákjai szeretik és lelkesednek érte.
süti beállítások módosítása