Impresszum

Főszerkesztő:Kőszegi Dániel

kul-túra

Az ZACC Kulturális Műhely kul-túra blog magazinját olvashatod. Nemsokára tervezzük, hogy nyitunk a társadalomtudomány felé is. Addig is reméljük, hogy találsz számodra izgalmas kalandozást ezen a blogon. Alapítva:2007 november Üdvözlettel: Kőszegi Dániel főszerkesztő, a műhely alapítója Újságíró-szerkesztők: E-mail cím: artalomblog@vipmail.hu Mobil,sms:06306330558 Együttműködő partnerünk:www.klubhalo.hu,www.fenyhordozok.hu stompesara.spaces.live.com,retro.blog.hu,filmpont.hu Blog

Friss topikok

Linkblog

2008.02.28. 08:00 ezeregy

Egyetemi pillanatképek 5.

 

 Akárki akármit mond, az egyetemben a legjobb dolog a szabadság. Az, hogy többé nem kell- ha tetszik, ha nem- ott ülnöd minden órán, mint gimiben. 

 

Az elején persze mindenki lelkesen bejár minden órára, de aztán a legtöbben rájönnek, hogy a a „lógás” épp úgy része az egyetemi életnek, mint a vizsgaidőszak. Az a legjobb, hogy itt már nem kell mentegetőzni, mint középsuliban, hogy jaj nem tudtam bemenni,mert késett a buszom.. vagy hogy beteg voltam..Senki nem kérdi, hogy miért hiányoztál. Egyszerűen csak nem tudsz azonosulni a tanárral vagy a tantárggyal, s azt mondod: nem járok be. S ezt a legtöbb tanár is pontosan így gondolja. Na persze, vizsgáznod így is kell belőle, de ha egyedül is meg tudod tanulni, akkor nincs gond.

 

Sok diák van, aki ezt nem így gondolja, akik inkább végig szenvedik a legunalmasabb előadásokat is, csak nehogy lemaradjanak valamiről. Ez a típus általában éllovas volt a középiskolában is, és nem bír elszakadni ettől a gyakorlattól. Aztán sokuknál akkor jön az összeomlás, amikor ennek ellenére sem úgy sikerül a vizsgaidőszakuk, ahogy azt akarták. Nem egy, hasonlóan járt emberrel beszéltem már . Többségük teljesen ki van ábrándulva az egyetemi rendszerből, igazságtalannak tartja az egészet. Pedig igazából ők állnak hozzá rosszul a dolgokhoz. Teljes igazság sehol sem lehetséges, pláne nem egy olyan egyetemen, ahol kétszázötvenen vagyunk egyetlen szak, egyetlen évfolyamán. És olyan sincs, hogy valaki mindenből mindig tökéletes tud lenni. Ha pedig ezt a maximalizmust mégis magára próbálja eröltetni, nem is csoda, hogy belekeseredik .

 

Éppen túl vagyok a vizsgaidőszakon, valószínüleg jobban is sikerülhetett volna ha egész félévben szorgosan benn ülök minden előadáson, minden kötelezőt elolvasok és minden órán jelentkezek, akár a legostobább kérdéseket feltéve is, csak hogy a tanár megjegyezzen magának. Ehelyett a sok fáradtság helyett azonban volt három szép hónapom. Azokra az órákra amik érdekeltek bejártam, azok helyett pedig amik nem tudtak lekötni, színházba jártam, olyan könyveket olvastam amik nekem tetszenek, s csak a vizsgaidőszakban stresszeltem, hogy meg fogok bukni…és még így sem buktam meg, szóval szerintem kevés olyan rettegett vizsga van, amiért érdemes feláldozni azt a szabadságot, amit a jól eltöltött egyetemi évek adhatnak.

 

 

Szandtner Veronika

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://artalom.blog.hu/api/trackback/id/tr36317402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása